dissabte, 2 de març del 2013

Planificació periodística

El periòdic experimentà un augment de vendes espectacular quan afegiren la secció de criminologia i successos. La contractació d'aquella jove periodista havia sigut un encert. Setmana rere setmana les pàgines dedicades a informar d'assassinats eren sempre les més esperades pels lectors. El secret del seu èxit estava, sobretot, en una gran dosi de creativitat en la planificació de la notícia. Això era la part més complicada. La resta era cosir i cantar. Així ho declarà la redactora a la policia quan fou detinguda.

14 comentaris:

  1. Es veu que aquesta redactora aplicava aquell refrany que diu: "Si vols estar ben servit, fes-te tu mateix el llit". Si vols que et quedi bé, no pots esperar que els altres facin la feina... ni els assassinats. ;-D

    ResponElimina
  2. veus que bé, si no hi ha notícia la fem i punt. Fins i tot crec que de vegades la cosa funciona així.

    ResponElimina
  3. La redactora s'aprofitava de la morbositat de la gent...perquè serà que agraden tant les notícies de sang i fetge???

    ResponElimina
  4. Dedicació completa! El seu cap orgullosíssim i agraït per estar viu, és clar.

    Bona nit!

    ResponElimina
  5. Tu sempre donant idees... ara als periodistes!!! que de natural ja tenen bastanta tela... (amb perdó)

    ResponElimina
  6. Fa uns vint anys l'humorista Toni Batllori va fer un acudit sobre el tema.

    ResponElimina
  7. És que si una no s'ho pren amb interes no passa de becaria!

    ResponElimina
  8. Ah, però això… no funciona així, normalment?

    ResponElimina
  9. Jo sempre ho he dit, si vostè vol una feina ben feta, faci-se-la vostè mateix. Jo recordo una vegada que... ui, no, millor que no ho faci públic... Moltes felicitats.

    ResponElimina
  10. El que fan alguns periodistes per aconseguir una bona exclusiva!

    ResponElimina
  11. I acò és el que majoritariament ocorre a en moltíssimes notícies. Potser si que hi ha una petita part d'informació correcta però quan es tracta de voler omplir l'article la imaginació no té límits.

    ResponElimina
  12. El morbo, la mentida, el sensacionalisme, són els ingredients bàsics que ha de tenir una notícia. La ètica, la finalitat de la informació en sí, s'ha perdut... Les estadístiques i els ranquings són els que compten, a costa del que sigui...

    ResponElimina
  13. I ara què passarà amb els lectors??

    ResponElimina
  14. Boníssim boníssim! Seria l'argument perfecte per una novel·la negra.

    ResponElimina