dilluns, 20 de desembre de 2010

Qüestió de prioritats


No entenc gens de rendibilitats, ni puc fer-me una idea del impacte econòmic que pot tindre la construcció d'unes infraestructures com les línies ferroviàries de l'AVE -la connexió de València amb Madrid ha suposat un cost de 66.000 milions d'euros als que s'ha d'afegir uns 23 milions per cada tren-, però supose que els que s'encarreguen d'aquestes coses fent tots el càlculs adients, arribaren a la conclusió que n'era una cosa necessària i beneficiosa.

No posaré en dubte que tindre un AVE per poder anar a Madrid en 95 minuts estiga molt bé, però ens ho podem permetre? Si a canvi hem de tindre unes línies de rodalies i de mitja distància deficients, l'únic que veig és que s'han posat els diners de molts al servei d'uns pocs.

No voldria fer demagògia, però que algú m'explique, per exemple, per què una persona que visca a València i que treballe a Oriola, a més de no poder tornar a casa només els caps de setmana, haja de prendre el tren els diumenges a les 4 de la vesprada per poder estar els dilluns a les 9 a la faena, ja que l'únic tren que hi ha per el matí n'ix a les 7'18 per arribar-hi a les 10.

Ja sé que no es pot acontentar a tothom, però això de l'AVE, per a mi, és com començar la casa per la teulada.

5 comentaris:

  1. I el corredor mediterrani?... aaaah, nooo, que no passa per Madrid!

    ResponElimina
  2. Ei, m'he fet seguidora seva però no veig la llista enlloc. L'ha amagat?

    I això dels trens a mi no m'afecta. Jo només pujo al tren de mitja nit.

    ResponElimina
  3. PORQUET, el corredor mediterrani no el faran mai i si el fan el tallaran a Vinaròs.

    NOA, gràcies per fer-se'm seguidora. No estic en disposició de mostrar la meua llista de seguidors, em fa una mica de vergonya, no per la qualitat que la té, sinó per la quantitat.

    ResponElimina
  4. Europa ha denunciat que l'estructura radial de l'alta velocitat espanyola és terriblement absurda i deficient. El seu centralisme els aboca a cometre barbaritats com aquesta.
    Si al final hi ha Corredor Mediterrani serà per l'emprenyamenta de la mateixa Europa, que s'ha cnasat de llençar diners per línies sense cap rendibilitat econòmica.

    ResponElimina
  5. Doncs, a veure si s'emprenya prompte, Albert, perquè aquests que ens governen tenen una capacitat il·limitada de malbaratar els diners.

    ResponElimina